4 Ekim 2012 Perşembe

N.'nin 2 Yaş Halleri

Kuzum artık söylediğimiz neredeyse herşeyi anlayabiliyorsun.
İlk başta anlamadıklarını defalarca tekrar edip öğrenmeye çalışıyorsun.
Çok yüksek seslerden korkup kaynağını araştırmaya başlıyorsun ve korktuğunu da söylüyorsun.
Yemekler konusunda uzun zamandır oluşmuş bir zevkin var. Mesela yoğurdu çok seviyorsun ve pilavdan çok makarnayla beraber yemeyi tercih ediyorsun.
Meyvenin neredeyse her halini seviyorsun. Karpuz, kavun, şeftalinin mevsimi geçtiği için üzülüyorum. Ama elma geçen yıl favori meyven olduğunu kanıtladı, her gün yiyebilirsin :)
İlk kelimen 8 aylık civarında söylemiş olduğun 'atta'ydı ve gezmeye halen daha 'atta' diyorsun. Ama ardından nereye gidildiği geliyor: park, teyze, annane, dede.
Aslında buraya söylediğin kelimeleri yazmak isterdim, ama artık 3-4 kelimeli cümleler kurduğun için geç kalmış olduğumu görüyorum :(
Sendeki gelişmeler beni ve babanı büyülüyor. Oyuncak bebeklerini yastığa koyup onları sallıyorsun, üzerlerini örtüyorsun, ninni söylüyorsun, emziriyorsun. E.'yi kucağına alıp onu sevmek istiyorsun.
Çöp kamyonlarına son 4-5 aydır bayılıyorsun. Onların senin kakalı bezlerini aldıklarını biliyorsun ve kamyonların arkasından bezini gösterip 'N. kaka' diyorsun, sonra da el sallıyorsun.
Tuvalet eğitimi konusunda daha bir gelişme olamadı. Bu aslında daha çok benden kaynaklanıyor gibi. Ama önümüzdeki günlerde olacak inşallah.
Yemeğini küçük parçalar halinde önüne koyduğumuzda kendin rahatlıkla yiyebiliyorsun. Yoğurdunu veya çorbanı da küçük kaşıkla ağzına götürebiliyorsun. Ama bu bir süre sonra oyuna dönüşüyor ve kaseden tabağa, tabaktan bardağa yemek aktarma halini alıyor.
Eline bir ıslak bez verince toz alabiliyorsun. Hatta 3 ay önce kendi ayakkabılığının tozunu tamamen alabildin. Sehpaları da silebiliyorsun. Ayrıntıları hiç kaçırmıyorsun.
Belediye otobüslerinin yanından geçerken, 'Aaa, otobüş. N.?' diyorsun. Ben de 'N. de otobüse binecek mi?' diye soruyorum. Sen de 'tamam' diyorsun. Tamamı aslında evet yerine kullanıyorsun. Evde evet-hayır çok az kullanıldığı için sen de 'tamam' veya 'yok' diyorsun.
Bakıyorum da bu listeyi daha sık güncellemem gerekiyor. Bundan sonra inşallah daha sık olacak :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder